Copy of IMG_1372

Impressa en Grafix

Impressa en Grafix

Flitsende folders, boeiende brochures, modieuze magazines en eigentijdse  etiketten. Ontdek hoe een modern drukprocédé past in de hedendaagse digitalisering!

‘Making ideas happen’ is niet voor niks dé slogan van Drukservice Impressa. Flitsende folders, boeiende brochures, modieuze magazines en eigentijdse etiketten is wat er dagdagelijks wordt gecreëerd. Van fotografie tot online bestellen, van grafisch ontwerp tot kleurrijk drukwerk, van supersnelle digitale print tot stockbeheer voor onze klanten, voor elk probleem wordt een oplossing geboden.

De oorsprong van Drukservice Impressa lag bij de drukkerij/uitgeverij Het Kempenland. Stichter Laurent Bongaerts legde daarmee de basis van vier generaties familiaal ondernemerschap in de Kempen. In 1995 kwam de uitgeverij via de Gazet van Antwerpen in handen van Concentra en later Roularta om eind jaren ’90 de eerste editie van de Zondag te worden. Nog in 1995 namen de broers Bart en Tom Bongaerts het roer over en komt het drukken centraal te staan. De laatste vijf jaar werd er tevens hard gewerkt aan een verdere diversificatie van het aanbod. Zo werd de opmaak- en fotostudio uitgebouwd en via participaties in andere bedrijven, is er eveneens activiteit op vlak van marketing en communicatie, on- en offline.

Wat vandaag Drukservice Impressa is, startte destijds in Meerhout als drukker-uitgever Het Kempenland. Het was Laurent Bongaerts, overgrootvader van de huidige zaakvoerders, die weekblad Het Kempenland opstartte en meteen veel abonnees aantrok. Het is de start van vier generaties familiaal ondernemerschap. Na stichter Laurent Bongaerts kwamen zijn zoon Eugène en later kleinzoon Etienne aan de leiding van het bedrijf te staan.

Vooral de jaren zestig waren bepalend. Het Kempenland werd toen één van de eerste reclamebladen in België. Deze omschakeling zorgde voor een steile groei van de uitgeverij en drukkerij in de jaren zeventig en tachtig. In 1995 komt het drukken centraal te staan en nemen de broers Bart en Tom Bongaerts het roer over. Troeven als de jarenlange ervaring en de sterke verbondenheid met klanten, partnerbedrijven en medewerkers worden verdergezet.

Tesamen met een dosis gezond verstand, ook in de verscherpte economische omstandigheden van vandaag, zijn net die troeven bepalend voor het jarenlange succes van een familiaal bedrijf. Nog in 1995 beslist de familie om Uitgeverij Kempenland te verkopen.

Via Gazet van Antwerpen komt het in handen van Concentra en later Roularta om eind jaren negentig de eerste editie van De Zondag te worden. De groei van de laatste twintig jaar realiseert het

Kempense bedrijf door strategisch gekozen overnames. In 1998 werd drukkerij Grafix overgenomen en niet weel later, in 2001, ook de Sint-Norbertusdrukkerij. Deze laatste werd in 2003 gefuseerd met onze eigen vellendrukkerij De Peuter tot Impressa.

De laatste vijf jaar hebben de huidige zaakvoerders hard gewerkt aan een verdere diversificatie van het aanbod. Er werd een eigen opmaakafdeling en een fotostudio opgericht en via participaties in andere bedrijven, is er eveneens activiteit op vlak van marketing en communicatie, on- en offline.

Drukservice Impressa maakt deel uit van de communicatiegroep Grafische Groep Bongaerts.

Er zijn ook opnieuw belangen in een paar uitgeverijen van consumenten- en nichebladen en ook nog een signbedrijf en communicatiebureau. In de eigen bedrijven worden ongeveer 100 mensen tewerkgesteld, terwijl dat er in de groep meer dan 200 zijn. De gehele groep staat voor een omzet van meer dan 45 miljoen euro.

Vrijdag 23 december 2016 werd het samengaan van 3 drukkerijen Impressa nv (Herentals), Drukservice nv (Olen) en Print-ID bvba (Overpelt) gefinaliseerd. 3 grafische dienstverleners vonden in elkaar de perfecte partner en zien met gebundelde krachten de toekomst vol vertrouwen en ambitie tegemoet.

Tom Bongaerts: ‘Vanaf 2017 gaan we verder als Drukservice Impressa, binnen afzienbare tijd in zijn geheel gevestigd op de locatie van Impressa in de Greesstraat Herentals. Alle familiale aandeelhouders blijven aan boord. De grafische sector is al langer aan een forse consolidatie bezig, en daarin willen Impressa (Bongaerts) en Drukservice/Print-ID (Van Genechten) een wezenlijke rol gaan spelen. We verwachten immers dat de ontwikkelingen op gebied van snelheid, multi-channel marketing en scherpe prijszetting blijvend zijn, en wapenen ons daarom met vereende krachten voor de verdere uitbouw van het kwaliteits- en serviceconcept waarvoor we in de drukkerijbranche al langer gekend zijn.’
‘Het samenbrengen van onze gezamelijke vakmensen en respectievelijke machineparken zal ons een ongeziene flexibiliteit geven, met meer mogelijkheden en uitgebreidere capaciteit om alzo nog sneller antwoord te kunnen geven op alle vragen van onze klanten.’

Zo combineert Drukservice Impressa het persoonlijk engagement en de ongebreidelde drive van de broers Van Genechten met de in drukkers- en uitgeversmiddens vermaarde ervaring van de familie Bongaerts.
‘Weet dat Drukservice Impressa nog meer dan vroeger garant zal staan voor de beste kwaliteit, u met de nodige flexibiliteit en snelheid gebracht, en aan meer dan competitieve prijzen. Samen staan we voor eeuwen soliede ervaring én een frisse, jonge dynamiek. Een succesrecept voor de toekomst,’ besluit Tom Bongaerts.